[wpseo_breadcrumb]

Vejen til vellykket integration af tilkøbte virksomheder

Nøglen til en succesfuld konsolidering af virksomheder efter integration.

Konsolidering er en af de største og mest kritiske forandringer for langt de fleste virksomheder, der vil få afgørende indflydelse på, hvordan virksomheden og markedet tager sig ud i fremtiden. Konsolidering præsenterer før aftalens indtrædelse en perlerække af spørgsmål og udfordringer.

Det stopper dog ikke der. De beslutningstagere, som har været igennem en konsolidering, ved, at først når underskriften er sat, melder de helt store udfordringer sig på banen. Integrationen af to selvstændige virksomheder med forskellige kulturer, der skal resultere i, at de i fremtiden er en og samme virksomhed, er en opgave, der skal løses perfekt.

Det kræver en stærk sans for forandringsledelse og tillidsskabelse, hvis der skal etableres et grundlag for succes og det kræver overblikket til at få afsøgt og behandlet alle de områder, der kan have indflydelse på dimensioneringen af den sammenlagte virksomhed og organisation.

Integration vil for forskellige virksomheder se forskellige ud og nogle vil opleve større modstand mod forandring end andre. Integrationsfasen bør altid overvejes og planlægges grundigt i god tid før underskriften på handlen er sat. Integration kræver samarbejde mellem ledergruppen og medarbejderne samt rettidig omhu.

Vi har skrevet en artikel, hvori vi giver et bud på nogle af de væsentligste udfordringer man møder i arbejdet for en sund og effektiv integration mellem de to organisationer.

Ønsker du at læse den fulde artikel, så kontakt Medit Consult. Så sender vi artiklen til dig.

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Checkboxes
Scroll to Top

Nyhedsbrev om webtilgængelighed

I Medit Consults nyhedsbrev om webtilgængelighed kan du læse om aktuelle arrangementer og artikler om webtilgængelighed. Nyhedsbrevet bliver udsendt to til tre gange årligt.

Et nyhedsbrev, der gør dig klogere

Medit Consults nyhedsbrev giver dig ny viden om blandt andet ledelse, udvikling, driftsoptimering, salgsmodning og digitalisering – foruden informationer om vores kommende arrangementer.