Marketing Automatisering
Automatiseret marketing, der er relevant, effektiv og værdiskabende
Vi sikrer, at din virksomhed investerer i en digital marketing platform, der er nøje afstemt efter jeres ønsker, behov og udviklingsstrategi.
Digital marketing automatisering – eller marketing automation – giver en virksomhed en række kanaler at markedsføre sine ydelser og produkter gennem: e-mails, nyhedsbreve, sociale medier og websites. Hver af disse kanaler kan anvendes på et utal af forskellige måder og med vidt forskellige formål.
Man kan med andre ord relativt nemt sætte mange digitale marketingaktiviteter i gang, udbyttet af dem afhænger imidlertid af, at man evaluerer resultatet af hver enkelt af dem omhyggeligt og løbende tilpasser og finjusterer sine samlede aktiviteter herefter. Arbejdsmængden kan hurtigt blive stor, overblikket kan forsvinde og egentlige fejl kan opstå.
Digitalisering lægger grunden for marketing automatisering
Marketing automatisering er en overordnet betegnelse for processer, hvor opgaver, der gentages i en digital marketingkampagne, udføres automatisk ved hjælp af teknologi.
Opgaverne kan f.eks. være følgende:
- Planlægning og design af en digital marketingkampagne med anvendelse af flere kanaler
- Automatisk eksekvering af en kampagne efter en fastlagt tidsplan
- Automatisk opsamling af respons baseret på forskellige typer af hændelser
- Automatisk opsamling og præsentation af resultater i en overskuelig form anvendelig for evaluering
Et værktøj, eller en samling af værktøjer, der kan håndtere ovenstående kaldes for en Marketing Automation Platform. Konsekvent styring af komplekse flerkanals marketingstrategier kan tilføre din forretning stor værdi gennem forbedret salg og mersalg baseret på intelligent segmentering, leadgenerering, fastholdelse, etc.
Medit Consult sikrer din digitale markedsføring
Du har budskaberne – vi skaber platformen. Så enkelt kan det siges. Når vi påtager os at sikre, at din virksomhed investerer i en digital marketing platform og marketing automatisering, der er nøje afstemt efter jeres ønsker, behov og udviklingsstrategi, så sker det i et tæt samarbejde med din ledelse, marketingafdeling, salgsafdeling og andre nøgleinteressenter.
Vi har indgående viden om den kompleksitet, der gemmer sig i de enkelte digitale marketingkanaler såsom Facebook, LinkedIn, mailtjenester m.v. og som yderligere forstærkes af mulighederne med søgemaskiner som Google. Derfor er en struktureret kombination af din og vores viden det optimale grundlag for at finde de rigtige løsninger til din virksomhed.
Vi er uafhængig af alle leverandørkinteresser på området. Til gengæld har vi årelang erfaring i at optimere komplekse arbejdsprocesser og finde holdbare teknologiske løsninger til eksekvering.
Vi er altid klar til at hjælpe. Gratis indledende rådgivning!
Ydelser ved Marketing Automation
Vores forløb med marketing automatisering fokuserer på:
- As-Is analyse af brugen af digitale marketingværktøjer
- To-Be planlægning af automatiseret digital marketing platform
- Implementering af automatiserede kanpagneløsninger omfattende:
– SoMe
– Newsletter
– Digitale annoncekampagner
– Remarketing
– Leadscoring