Tablet eller mobil?

?

Digital publicering

Digital publicering er en overordnet betegnelse for enhver form for digital udgivelse af en publikation i modsætning til en printet eller trykt udgivelse. Digital publicering er derfor også en betegnelse, der dækker over et stadig bredere emne i takt med, at antallet af digitale udgivelsesplatforme hele tiden udvides.

 

Ønsker man at udgive en publikation i digital form, har man dog som udgangspunkt 3 platforme at vælge imellem, website, tablet og smartphone, og slutresultatet vil ofte være at man tilpasser sin udgivelse til mere end én af dem.

 

På hver platform kan man i princippet vælge mellem forskellige digitale udgivelsesformater og valget afgøres af mange forskellige forhold:

•  Først og fremmest må man basere sit valg på formålet med udgivelsen, indholdet af den, målgruppen m.v. eller kort sagt de forhold, som en udgiver altid har måttet tage i betragtning, nu blot med et væld af nye muligheder.

•  Typen af udgivelse må tages i betragtning. Er det en periodisk udgivelse med helt nye udgaver, der udkommer med regelmæssige mellemrum? Er det en engangsudgivelse, hvor man til gengæld gerne vil have mulighed for løbende at opdatere indholdet? Er der tale om en bog, en manual, et katalog eller noget helt fjerde? Hver type af udgivelse stiller specifikke krav til udgivelsesplatform og format, hvis resultatet skal være optimalt.

•  Udformningen af udgivelsen spiller kraftigt ind. Ønsker man et stærkt visuelt design fastholdt for enhver pris eller er man parat til at give køb på det og i højere grad automatisk lade udgivelsen tilpasse sit design til læserens platform.

•  Ønsker man brugeroplevelsen understøttet af interaktive funktioner som lyd, video, animationer og lignende?

•  Vil man markedsføre sin udgivelse gennem en af de store etablerede App-stores eller vil man selv håndtere markedsføring, distribution, rettighedsforhold og lignende.

•  Endelig er der økonomien. Valget på hvert af ovenstående punkter har selvsagt en indflydelse på den endelige udgivelsespris, som man også må forhold sig til.

 

Digital publicering er et område i rivende udvikling i takt med udviklingen af smartphones, tablets, netværk, online-muligheder, etc. og det kan være overordentlig vanskeligt at bevare overblikket.

Vil du vide mere, så ring 3321 0740.

Vi tilbyder

Uvildig rådgivning og sparring om:

  • De forretningsmæssige muligheder i digital publicering
  • Processen for udviklingen, produktion og drift af digitale udgivelser
  • Valg af platform, teknologi, sourcing, etc.

 

Den samlede teknologileverance:

  • Levering af teknisk platform
  • Udvikling og implementering
  • Opbygning af designskabeloner

 

En komplet driftsaftale

  • Produktion, opdatering og vedligeholdelse af digitale udgivelser
  • Publicering gennem alle relevante kanaler
  • Abonnements- og brugerstyring
  • Hosting og drift
  • Support, statistik, etc.

 

Alternative forretningsmodeller

Forpligtende samarbejde, hvor parterne efter nærmere aftale deler det økonomiske ansvar.

 

 

Case - klik preview
 
 
 
 
 
 

 

Kontakt os

Kontakt os for en uforpligtende dialog om, hvad digital publicering kan betyde for din forretning og hvorledes vi kan hjælpe dig med at realisere det. Tlf. 3321 0740.

© Medit Consult

 

Sankt Knuds Vej 21

1903 Frederiksberg C

 

Tel. +45 3321 0740

mail@meditconsult.dk

 

CVR.: DK-32438563

Social